HİLÂL-İ AHMER MECMÛʻALARI / CİLT 5

Türkiye Hilâl-i Ahmer Mecmû‘ası Sayı 42 1960 İngiliz cerâid-i tıbbiyesi muʻtî-i demlerin evsâf-ı sıhhiye-i şahsiyeleri üzerinde ısrâr etmekde ve tâmmü's-sıhha yirmi ile kırk yaş arasında bulunanların tercîhini tavsiye eylemekdedir. Belçika Salîb-i Ahmer Mecmûʻası da nakl-i dem ameliyâtına dâir neşretdiği fıkrada 32 defa kanını veren bir İngiliz'i zikrediyor. [235] Fıkrayı aynen derc ediyoruz: Beşeriyete îfâ edilen güzel hizmetlerden biri de şübhesiz İngiliz Salîb-i Ahmer mensûbîninden Teyb'in hizmetidir. Mösyö Teyb kanının kendi damarlarından diğerlerinin damarlarına nakledilmesi için şimdiye kadar 23 muhtelif hastahâneye mürâcaʻat etmişdir. Mûmâileyh bu lütf u sehâvetine mukâbil aslâ para kabûl etmemekdedir. Mösyö Teyb verdiği kandan dolayı sıhhatinde bir eser-i zaʻf ve tahavvül hissetmemekde ve fi'l-hakîka nakl-i dem icrâ edildiği günlerde hânesine yalnız başına avdet eylemekdedir. Bundan üç sene mukaddem bir çocuğun hayâtını kurtarmak üzere kendi kendisini nakl-i dem ameliyâtı için tak- dîm etdiği zamân bundan sıhhatinin aslâ müteessir olmadığını anlamışdı. Ebnâ-yı cinsine îfâ etdiği bu âlî ve şeref-bahş hizmetinden dolayı İngiliz Salîb-i Ahmer Cemʻi- yeti'nin bi'l-cümle aʻzâsı Mösyö Teyb'in şahsıyla müftehir olduğuna aslâ şübhe edilmemelidir. _______________ ESPERANTO VE SALÎB-İ AHMER 2 Geçen Ağustos'un altısından on altısına kadar 3.000'den fazla aʻzâsının huzûruyla 16'ncı Espe- ranto Kongresi Viyana'da ictimâʻ etmişdir. Salîb-i Ahmer esperanist aʻzâ ve muhibbânı dahi bu münâsebetle Ağustos'un dokuzuncu günü şehr-i mezkûrda ayrıca bir celse akdetmişlerdir. Cenevre Beynelmilel Salîb-i Ahmer Komitesi'nin mezkûr kongreye murahhas olarak iʻzâm et- diği Mösyö Herner, esperanist müessesesinin senelik faʻâliyeti hakkında tanzîm etdiği raporu komi- teye göndermişdir. Kongrece ittifâk-ı ârâ ile kabûl edilen mukarrerât-ı âtiyenin Cenevre merkezine teblîğ edilmesi Mösyö Herner'den sûret-i mahsûsada ricâ edilmişdir. Viyana'da ictimâʻ eden Salîb-i Ahmer esperanist aʻzâsı sene-i câriye zarfında Beynelmilel Salîb-i Ahmer Komitesi'nden mazhar olduğu muʻâvenete ve komitenin Esperanto Konferansı'na bir murahhas iʻzâm etmiş olmasına arz-ı şükrân eyler. Salîb-i Ahmer Merkez Komitesi'nin mâzîde olduğu gibi bundan sonra da kongrelere murahhas iʻzâmına devâm edeceğini esperanistler ümîd ederler. Millî Salîb-i Ahmer Cemʻiyetlerinden birçoklarının Salîb-i Ahmer'e âid beynelmilel mâhiyet- de bulunan maʻlûmâtı şuʻbelere teblîğ etmediklerine esperanistler maʻalesef muttaliʻdirler. Mezkûr 2 Esperanto, ibtidâ müessis ve mûcidinin nâm-ı müsteʻârı olduğu zannedilen beynelmilel bir lisân ve "ümîd eden şa- hıs" maʻnâsınadır. Esperanto 1887 senesine doğru Rus etıbbâsından Doktor Zamenhof tarafından ihtirâʻ edilmişdir. Beynelmilel münâsebâta vâsıta olan bu lisânın pek sürʻatle taʻlîm edilebilecek otuz altı kâʻidesi ve basît bir nahvi vardır.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=